DALAM DILEMA - NAK BUANG KE SIMPAN?




Baju yang dah berlubang atau terbuka jahitan
DALAM DILEMA - NAK BUANG KE SIMPAN?
Kita perasan sebenarnya baju tu koyak sikit je. Sayang sangat! Size padan, design ngam , pakai pun nampak cantik.



Nak buang sayang. Rasa nak pakai. Cakap dekat diri

"Ala orang buka persan pun , Berlubang sikit jew" - dengan penuh yakin



Sebenarnya baju macam ni jangan simpan lagi!

BUANG BAJU TU


Memang kita rasa susah nak melepaskan. Tapi ni di panggil " kita tegas dengan diri kita"

Kita cuma perlu simpan pakaian yang betul-betul kita gunakan dan beri nilai/kebaikan pada diri kita.

Pakaian rosak atau lusuh atau senang cerita berlubang, cuma minor lubang dan kita masih nak pakai .

Ini akan menjatuhkan imej , confident kita


Pernah tak situasi macam ni?


“Minah baju ko ni belakang berlubang”

Haa… agak agak nak jawab

“Yeke, baru aku perasan”

ATAU


Krik -krik#HANATAJUDDIN  #HTTIPS